گرانترين طراحي: در اين مقاله سعي داريم برندهايي كه بيشترين هزينه را صرف برند سازي و طراحي لوگوي خود نموده اند را مطرح كنيم.
شهر بلفاست
هزينه كل:280.000 دلار
اين لوگو حرف B است كه به شكل يك قلب طراحي شده و نام شهر در داخل آن آورده شده است. در سال 2008 شهرستان بلفاست تصميم به تغيير لوگوي خود نمود و آن را به دست شركت Wilson creative سپرد و آن ها اين لوگو را طراحي كردند و به ازاي آن 280.000 دلار دريافت كردند. اين لوگو به دليل اينكه به شكل قلب است پيام آور عشق شده و در واقع سابقه خشونت بار گذشته اين شهر را منتفي مي كند.
شهر ملبورن
هزينه كل : 625.000 دلار
اين لوگو در واقع به منظور حمايت ار استراتژي هويت سازماني جديد شهر ملبورن در سال 2009 توسط Landor associates طراحي شده است.
المپيك 2012 لندن
هزينه كل : 625.000 دلار
اين لوگوي المپيك در هم برهم به گفته منتقدين به مبلغ 625 هزار دلار از شركت طراحش Wolff olins خريداري شده است.
پپسي
هزينه كل : 1.000.000 دلار
هزينه طراحي لوگوي پپسي حدود 1 ميليون دلار است. اين لوگو در سال 2008 تغيير كرد و خيلي ها اين تغيير را شكست بزرگ اين شركت تلقي كرده و معتقدند كه اين گرانترين طراحي لوگوي از لوگوي ارزان كوكا كولا پايين تر است.
گرانترين طراحي: در اين مقاله سعي داريم برندهايي كه بيشترين هزينه را صرف برند سازي و طراحي لوگوي خود نموده اند را مطرح كنيم.
شهر بلفاست
هزينه كل:280.000 دلار
اين لوگو حرف B است كه به شكل يك قلب طراحي شده و نام شهر در داخل آن آورده شده است. در سال 2008 شهرستان بلفاست تصميم به تغيير لوگوي خود نمود و آن را به دست شركت Wilson creative سپرد و آن ها اين لوگو را طراحي كردند و به ازاي آن 280.000 دلار دريافت كردند. اين لوگو به دليل اينكه به شكل قلب است پيام آور عشق شده و در واقع سابقه خشونت بار گذشته اين شهر را منتفي مي كند.
شهر ملبورن
هزينه كل : 625.000 دلار
اين لوگو در واقع به منظور حمايت ار استراتژي هويت سازماني جديد شهر ملبورن در سال 2009 توسط Landor associates طراحي شده است.
المپيك 2012 لندن
هزينه كل : 625.000 دلار
اين لوگوي المپيك در هم برهم به گفته منتقدين به مبلغ 625 هزار دلار از شركت طراحش Wolff olins خريداري شده است.
پپسي
هزينه كل : 1.000.000 دلار
هزينه طراحي لوگوي پپسي حدود 1 ميليون دلار است. اين لوگو در سال 2008 تغيير كرد و خيلي ها اين تغيير را شكست بزرگ اين شركت تلقي كرده و معتقدند كه اين گرانترين طراحي لوگوي از لوگوي ارزان كوكا كولا پايين تر است.
بي . بي . سي
هزينه كل : 1.800.000 دلار
اين لوگو كه در سال 1997 به مبلغ هنگفت 1.800.000 دلار باز طراحي شد كه باعث تعجب همگان شد. اين لوگو طولاني ترين زمان ماندگار لوگو را در اين شبكه دارد.
اي . ان . زد
هزينه كل :15.000.000 دلار
اين لوگو در سال 2009 به قيمت 15 ميليون دلار باز طراحي شد. البته دليل پرداخت اين مبلغ را، بودن يك بانك بين المللي دانستند. اين مبلغ شامل طيف استراتژي بازاريابي جديد نيز ميباشد
پستن نروژ
هزينه كل :55.000.000 دلار
لوگو اين شركت كه ارائه دهنده خدمات پستي است در سال 2008 كمپين گسترده اي براي تغيير داشت كه هزينه اي معادل 55 ميليون دلار يا 300 ميليون كرون نروژي صرف آن شد.
اكسنچر
هزينه كل :100.000.000دلار
لوگوي اين شركت با هزينه اي معادل 100 ميليون دلار در سال 200 تغيير كرد كه با بزرگترين شكست مواجه شد.
بريتتيش پتروليم
هزينه كل :211.000.000 دلار
اين لوگو براي برند سازي جديد در سال 2000 با مبلغ 211 ميليون دلار لوگوي خود را تغيير داد.
سيمانتك
هزينه كل :1.128.000.000 دلار
در باز طراحي لوگوي اين شركت هزينه اي 1.128.000.000 پرداخت شد كه شامل يك پك كامل بود.