اگر احتمالاً نمي دانيد كه تگ چه مي باشد در گام نخست ذهيتي راجع به آن توسط تيم سئو در كرج به شما مي دهيم. اصولاً همه ما با واژه اي به نام هشتگ در دنياي مجازي و شبكه هاي اجتماعي آشنا شده ايم و از آن حتي استفاده مي كنيم. براي استفاده از هشتگ در شبكه هاي اجتماعي اينستا گرام، تلگرام، تويتر و … از علامت # يا شارپ استفاده مي شود. هرگاه كه كليد هاي تركيبي shift+3 را در كيبور زده و كلمه اي را بعد آن قرار مي دهيد در واقع هشتگ ايجاد كرده ايد در شبكه هاي اجتماعي و پيام رسان نظير اينستاگرام هشتگ ها براي دسته بندي موضوعي مطالب استفاده مي شود كه رويكردها و كاربردهاي مختلفي دارند.
براي جمع آوري اطلاعات بيشتر مي توانيد مطالب زير را در گوگل جستجو كنيد:
- استراتژي هشتگ در شبكه هاي اجتماعي
- چگونه هشتگ مي گذاريم؟
- چه هشتگ هايي را انتخاب نمائيم؟
- چگونه هشتگ هاي پر كاربرد را پيدا كنيم؟
- با استفاده از چه هشتگ هايي در حوزه كاري خود مخاطبان بيشتري جذب كنيم؟ يا بيشتر ديده شويم؟
تگ ها در وب سايت چه كمكي به سئو مي كنند؟
تگ ها چه بودند؟
همين هشتگ هايي كه در شبكه هاي اجتماعي براي دسته بندي مطالب، عكس يا مقاله ديده مي شوند در واقع همان تگ هاي وب سايت هستند كه به شبكه هاي اجتماعي و پيام رسان وارد شده اند براي توضيح جامع درباره تگ يا برچسب به سايت ويكي پديا مراجعه كنيد.
تگ ها در وب سايت ها چگونه بوجود آمدند؟
تگ ها در وب سايت ها در ابتدا با اين نياز بوجود آمدند كه وقتي وب سايتي را راه اندازي مي كرديد، شما مي توانستيد با ايجاد منوهايي حداكثر تا 40 عدد مطلب گذاري نمائيد كه تعداد منوها محدود هستند و تعداد مطالب روزانه در حال افزايش كه اين تعداد كم منو پاسخگو نبودند.
طبق اين نياز راهكاري ارائه شد و در وب سايت ها امكاني را قرار دادند، شما مي توانستيد در يك بخشي زير يك پست، موضوعات مربوط به آن پست، مطلب يا Article را با استفاده از يك علامت شارپ (#) تگ كنيد. سپس cms آن را مديريت مي كرد كه مي توانست با كليك بر روي يك تگ، تمام موضوعات مربوط به آن پست را كه در سايت است را به مخاطب نمايش دهد.
به اين صورت كه ما سايتي داريم كه تعداد منوهاي آن حداكثر 20 عدد بود ولي تعداد مطالبي كه داشتيم بالاي 35 موضوع يا مطلب بود اما مي خواستيم كه پست هايي كه داراي موضوعات يكساني هستند به طور مرتب پشت سر هم قرار بگيرند، اينگونه كه اگر كسي مطلب را مشاهده كرد بتواند مطلب قبلي مربوط به اين پست را هم ببيند. اگر بر روي اين تگ ها كليك مي كردند مي توانستند تمامي مطالب مربوط به آن موضوع را مشاهده نمايند.
اگر احتمالاً نمي دانيد كه تگ چه مي باشد در گام نخست ذهيتي راجع به آن توسط تيم سئو در كرج به شما مي دهيم. اصولاً همه ما با واژه اي به نام هشتگ در دنياي مجازي و شبكه هاي اجتماعي آشنا شده ايم و از آن حتي استفاده مي كنيم. براي استفاده از هشتگ در شبكه هاي اجتماعي اينستا گرام، تلگرام، تويتر و … از علامت # يا شارپ استفاده مي شود. هرگاه كه كليد هاي تركيبي shift+3 را در كيبور زده و كلمه اي را بعد آن قرار مي دهيد در واقع هشتگ ايجاد كرده ايد در شبكه هاي اجتماعي و پيام رسان نظير اينستاگرام هشتگ ها براي دسته بندي موضوعي مطالب استفاده مي شود كه رويكردها و كاربردهاي مختلفي دارند.
براي جمع آوري اطلاعات بيشتر مي توانيد مطالب زير را در گوگل جستجو كنيد:
- استراتژي هشتگ در شبكه هاي اجتماعي
- چگونه هشتگ مي گذاريم؟
- چه هشتگ هايي را انتخاب نمائيم؟
- چگونه هشتگ هاي پر كاربرد را پيدا كنيم؟
- با استفاده از چه هشتگ هايي در حوزه كاري خود مخاطبان بيشتري جذب كنيم؟ يا بيشتر ديده شويم؟
تگ ها در وب سايت چه كمكي به سئو مي كنند؟
تگ ها چه بودند؟
همين هشتگ هايي كه در شبكه هاي اجتماعي براي دسته بندي مطالب، عكس يا مقاله ديده مي شوند در واقع همان تگ هاي وب سايت هستند كه به شبكه هاي اجتماعي و پيام رسان وارد شده اند براي توضيح جامع درباره تگ يا برچسب به سايت ويكي پديا مراجعه كنيد.
تگ ها در وب سايت ها چگونه بوجود آمدند؟
تگ ها در وب سايت ها در ابتدا با اين نياز بوجود آمدند كه وقتي وب سايتي را راه اندازي مي كرديد، شما مي توانستيد با ايجاد منوهايي حداكثر تا 40 عدد مطلب گذاري نمائيد كه تعداد منوها محدود هستند و تعداد مطالب روزانه در حال افزايش كه اين تعداد كم منو پاسخگو نبودند.
طبق اين نياز راهكاري ارائه شد و در وب سايت ها امكاني را قرار دادند، شما مي توانستيد در يك بخشي زير يك پست، موضوعات مربوط به آن پست، مطلب يا Article را با استفاده از يك علامت شارپ (#) تگ كنيد. سپس cms آن را مديريت مي كرد كه مي توانست با كليك بر روي يك تگ، تمام موضوعات مربوط به آن پست را كه در سايت است را به مخاطب نمايش دهد.
به اين صورت كه ما سايتي داريم كه تعداد منوهاي آن حداكثر 20 عدد بود ولي تعداد مطالبي كه داشتيم بالاي 35 موضوع يا مطلب بود اما مي خواستيم كه پست هايي كه داراي موضوعات يكساني هستند به طور مرتب پشت سر هم قرار بگيرند، اينگونه كه اگر كسي مطلب را مشاهده كرد بتواند مطلب قبلي مربوط به اين پست را هم ببيند. اگر بر روي اين تگ ها كليك مي كردند مي توانستند تمامي مطالب مربوط به آن موضوع را مشاهده نمايند.
cms ها كار خاص ديگري انجام دادند، آن ها براي اين موضوع بجاي اينكه با q يا در واقع با سرچ اين را پياده سازي كنند با يك Url يا يك مسير فيزيكال (مسير واقعي) يا ويژوآل (مسير مجازي) اين كار را انجام دادند. “مثلاً اگر در وردپرس پست مي گذاريد و زير آن شارپ مي گذاريد كه البته در گذشته اينكار را مي كردند و الان با نوشته كلمات خود سي ام اس آن را تگ مي كند، مثلاً در اين پست درباره استراتژي بازاريابي صحبت كرده ايد، آن مطلب را به استراتژي تگ مي كنيد و در پستي ديگر علاوه بر استراتژي درباره آويناوب هم صحبتي شده و مربوط به آن است علاوه بر تگ استراتژي مجدداً به آوينا وب هم تگ مي كنيد و روزهاي بعد هم پست هايي مي گذاريم كه به اين موضوعات مربوط است” اما اتفاقي كه مي افتد، چون براي اين سي ام اس ها يك مسير يا friendly url درست مي كنيم به صورت www.avinaweb.com/tags/Strategy و در اين آدرس همه پست هايي كه به استراتژي تگ شده و مربوط به استراتژي است و در اين مدت بر روي وب سايت خود گذاشته ايد را مي توانيد مشاهده نمائيد و در وردپرس قسمت Description مي زند مطالب سايت آوينا وب با موضوع استراتژي.
همان طور كه در بالا مشاهده كرديد عملاً به طور خودكار همه قواعد سئو در آن رعايت شده؛ friendly url دارد، Description دارد، كيورد خودكار دارد و عملاً با هر تگ يك صفحه به سايت خود اضافه كرده ايد.
كاربرد و مزاياي تگ در وب سايت
كاربرد تگ در محتوا اين بود كه با استفاده از تگ، مطالب را دسته بندي مي كرد و مخاطب به مطلب مورد نظر خود مي تواند دسترسي داشته باشد.
كاربرد تگ در سئو كه on-page سئو تكميل بود و باعث مي شد كه تعداد صفحات سايت اضافه شود و در واقع با هر تگ يك url واقعي ايجاد كرده ايد كه با وارد شدن به آدرس avinaweb.com/tags/Strategy مي بينيد كه در تمام صفحات عبارت استراتژي هم تكرار شده است و با كليك بر روي هر لينك وارد صفحاتي مي شويد كه به آن آدرس لينك شده است.
تمامي قواعد سئو در آن رعايت شده و با توجه به الگوريتم هاي گوگل در نتايج جستجو اين صفحات بالا خواهند بود با اينكه گوگل پيشرفت كرده و اصلاحاتي را در الگوريتم هاي خود انجام داده باز هم وقتي مطلبي را سرچ مي كنيد اين صفحات بالا هستند به نظر مي آيد كه الگوريتم هاي گوگل به صورتي آپديت شده است كه تمامي /tagsها را به صورت تگ شناسايي كرده و در شرايط مساوي اين صفحات را بالا نمي آورد و صفحاتي را كه اين را ندارند را بالا مي آورد.
اما استراتژي كه ما در سئو رعايت مي كنيم به اين صورت است كه از /tags استفاده نمي كنيم بلكه، عبارت كليدي اصلي سئو را بجاي كلمه تگس مي گذاريم avinaweb.com/strategyدر حال حاضر از اين قاعده در سئو استفاده مي كنيم نتيجه بسياري خوبي هم داشته است چرا كه الگوريتم هاي گوگل مسيرهاي فيزيكال و ويژوال را بسيار خوب تشخيص مي دهند. تشخيص آن به اينصورت است كه اگر در پوشه tags شما در صورتي كه php باشد اينگونه avinaweb.com/tags/strategy/index.php بوده و اين مسير ديده خواهد شد و واقعي تشخيص داده مي شود و اگر مسير avinaweb.com/tags/strategy/i.php باشد اين مسير ارور 404 مي دهد. مسيرهاي فيزيكال كه براحتي ديده مي شود اما مسيرهاي ويژوال هم گاهي آناليز شده و بصورت كد 200 برگردانده مي شوند و صفحاتي كه اين توانايي را داشته كه مسير 404 را برگردانده و باز نشان دهند در نتايج جستجو به سرعت بالا مي آيند.
سخن آخر!
مطلبي ك در رابطه با تگ ها در وب سايت ها و مزاياي آن گفته شده در واقع يكي از رازهاي مگوي سئو بود كه هر كارشناس سئويي آن را باز گو نمي كند ولي در اين مقاله توسط سئو در كرج آويناوب گفته شد. پياده سازي اين مهم نيازي به لايه كشي نداشته و با دقت بايد عملي شود و در صورت عملي شدن تأثير فوق العاده اي دارد كه بيشتر به درد كارشناسان فني مي خورد.
منبع: آويناوب