با ورود به مغازه طلافروشي، همه ما جذب ظرافتي كه در مغازه وجود دارد مي شويم و از تك تك جزئيات به وجد مي آييم. صاحبان اين صنف بايد بر اساس اهداف كسب و كار، ديدگاه و هويت نام تجاري شان طرح هاي خود را به هنگام طراحي دكوراسيون داخلي مغازه طلا فروشي انتخاب كنند. چنين فروشگاه هايي بايد طوري طراحي شوند كه مجموعه جواهرات خودشان را در معرض ديد قرار دهند و به مشتريان اجازه دهند كه با آرامش خيال و امنيت به تماشاي آنها بروند.
طراحي دكوراسيون داخلي مغازه طلافروشي
طراحي دكوراسيون مغازه طلا و جواهرات شامل چندين مرحله است:
- ويترين مغازه
- مصالح مناسب طراحي ويترين مغازه
- انتخاب كفپوش مناسب
- طراحي سقف
- نورپردازي
- ايجاد نقطه عطف
با ورود به مغازه طلافروشي، همه ما جذب ظرافتي كه در مغازه وجود دارد مي شويم و از تك تك جزئيات به وجد مي آييم. صاحبان اين صنف بايد بر اساس اهداف كسب و كار، ديدگاه و هويت نام تجاري شان طرح هاي خود را به هنگام طراحي دكوراسيون داخلي مغازه طلا فروشي انتخاب كنند. چنين فروشگاه هايي بايد طوري طراحي شوند كه مجموعه جواهرات خودشان را در معرض ديد قرار دهند و به مشتريان اجازه دهند كه با آرامش خيال و امنيت به تماشاي آنها بروند.
طراحي دكوراسيون داخلي مغازه طلافروشي
طراحي دكوراسيون مغازه طلا و جواهرات شامل چندين مرحله است:
- ويترين مغازه
- مصالح مناسب طراحي ويترين مغازه
- انتخاب كفپوش مناسب
- طراحي سقف
- نورپردازي
- ايجاد نقطه عطف
ويترين مغازه طلا فروشي:
شما مي توانيد هر يك از طلا و جواهرات را به گونه اي در معرض نمايش قرا دهيد كه آن بستگي به سبك هر كدام دارد. به عنوان مثال الماس ها را درون محفظه هاي شيشه اي كه حاوي سيستم امنيتي بالايي اند نگهداري كنيد. طلاهايي نظير گردنبند، گوشواره، دستبند و غيره، هر كدام را در يك جايگاه قرار دهيد. به گونه اي كه، اقلام متفاوت را با سبكي جديد در كنار هم قرار داده تا زيبايي دلنشيني را به وجود آورد و مشتريان را جذب كند.
استفاده از پارچه هايي نظير ساتن به عنوان پس زمينه طلاها، باعث برجسته شدن محصولات مي شوند. رنگ هاي آبي ملايم، قرمز، بنفش يا خاكستري مناسب اين كارند. نحوه استفاده از آنها هم بستگي به سليقه شما دارد. مثلا به حالت چروك شده مي شود استفاده نمود. سعي كنيد طلاها را در ارتفاع بالاتري نسبت به كف ويترين قرار دهيد تا براي مشتريان جذاب تر باشد. چرا كه چشم هرچه طلا را نزديكتر ببيند زيباتر حس مي كند.
از ويترين ها يا قفسه هايي با سايزهاي متفاوت استفاده كنيد. قفسه ها را حتما متناسب با سبك طلاها و جواهرات خود انتخاب كنيد تا مطابق حس محصولاتتان باشند. درون اين ويترين ها را در طراحي دكوراسيون داخلي مغازه طلا فروشي معمولاً با استفاده از پارچه هاي مذكور مي توانيد تزئين نماييد و به گونه اي اينها را در كنار هم قرار دهيد كه يك آيتم باعث پوشانيدن آيم بعدي نگردد.
نكته: استفاده از برچسب هاي قيمت نزديك جواهرات كه مشتريان احساس راحتي داشته باشند. قرار دادن جعبه هاي رنگي براي جلوه بيشتر دكورتان، درون ويترين.
مصالح مناسب طراحي ويترين مغازه:
يكي از نكاتي كه بايد به آن توجه شود نوع مصالحي است كه در ويترين طراحي دكوراسيون داخلي مغازه طلا فروشي استفاده مي گردد. مصالح مناسب، جلوه گري ويترين را افزايش مي دهد. مثلاً براي ويترين مي توانيد از شيشه هاي ضد خش استفاده كنيد.
انتخاب كفپوش مناسب:
كفپوشي كه رنگ مناسبي دارد مي تواند بر گيرايي فضا تاثير گذار باشد پس، بايد به آن توجه شود. ساختن فضايي كه مشتري را ترغيب به وقت گذراندن در مغازه نمايد يكي از نكات ويژه ايست كه سعي كرديم به آن بپردازيم. انواع كفپوش ها را مي توانيد در اينجا مورد بررسي قرار دهيد و نوع مناسب دكور مغازه خود را برگزينيد.
طراحي سقف:
اين مورد نيز يكي از اجزاي سازنده در طراحي دكوراسيون داخلي مغازه طلا فروشي است كه حائز اهميت بوده و بايد به آن توجه كرد. بايد براي بيشتر ديده شدن فضاي مغازه از تضاد سقف و كف استفاده كرد. يعني اگر كف روشن است سقف تيره باشد و يا بالعكس.
نورپردازي در طراحي دكوراسيون داخلي مغازه طلا فروشي:
استفاده از نور پردازي درست و بجا مي تواند در مغازه شما غوغا بپا كند. البته به شرط استفاده درست!
مي توان از نورپردازي به صورت موضعي استفاده نمود به اينصورت كه لوسترها را در بالاي هر ويترين قرار داد. اما باز بستگي به نوع ويترين شما دارد. نورپردازي حتي طراحي كه در سقف اعمال كرده ايد را تحت تأثير قرار مي دهد.
ايجاد نقطه عطف:
نقطه عطف چشم ها را به خود خيره مي كند. براي ساخت آن معمولاً از طلا و جواهرات گران قيمت تر و زيباتر استفاده مي شود. دكوراتيوها اين محصولات را در جايي كه طراحي متمايزتري نسبت به بقيه فضاي مغازه دارد، قرار مي دهند.
براي مدل سازي مي توانيد، تعدادي از جواهرات خاص را روي فرم آناتوميك قرار دهيد. از پارچه هاي رنگي خنثي و قالب هاي پلاستيكي استفاده كنيد كه نگاهي واقعي تر ببخشد. از طرح هاي نيمه شب آبي و خاكستري براي نمايش ظريف و سنتي نيز، مي توانيد بهره ببريد.
استفاده از آينه براي اينكه مشتريان، بالقوه بتوانند طلاهاي مورد پسندشان را امتحان كنند. آينه ها را در مناطق مختلف به گونه اي قرار دهيد كه شما و كاركنان در محل فروش بتوانيد مسائل امنيتي آنها را نيز زير نظر داشته باشيد. در اينجا جريان ترافيك مشتريان را مد نظر قرار دهيد.
در نهايت، براي آنكه نتيجه بهتري از كارتان در طراحي دكوراسيون داخلي مغازه طلا فروشي بگيريد، از صفحه هاي نمايشگر بزرگي كه تك تك طلاها و كارهايتان را به نمايش مي گذارد استفاده كنيد. با استفاده از اين نمايشگرها مي توانيد نمونه كارهايي كه توسط مشتريان قبلي خريد و يا امتحان شده اند را نيز به نمايش بگذاريد. چرا كه بعضي از جواهرات نياز به لمس و احساس شدن دارند. اين نمايشگرها به همراه نورپردازي مناسب محصولات، فروشگاه شما را برجسته مي كنند و مشتريان خيره به مجموعه طلاها مي مانند، همان چيزي كه شما به دنبالش مي باشيد.جواهراتي را كه سبك و قيمتشان بهم نزديك است را در كنار هم در نمايشگر قرار دهيد. مخلوط كردن سبك هاي مختلف در كنار هم جالب و جذب كننده نيست.
منبع: درساالبرز