هارموني رنگ در طراحي لوگو

۲۲ بازديد

هارموني رنگ در طراحي لوگو در جذابيت آن بسيار مهم مي باشد.

  1. tetradic/double-complementary : اين طرح رنگي، شامل دو جفت رنگ متضاد است. اين طرح رنگي، بسيار چشم را به خود جلب مي كند، اما حتي نسبت به حالت complementary، استفاده از آن سخت تر است؛ چرا كه هر چه تعداد رنگ ها بيشتر باشند، يافتن تعادل بين آن ها نيز سخت تر خواهد بود.
  2. analogous : منظور رنگ هايي است كه در گرداننده ي رنگ ها در كنار هم قرار دارند. اين نوع هارموني نيز زيركانه است و استفاده از آن در طراحي آسان است.
  3. monochromatic : مونوكروماتيك به حالات مختلف shadeها، toneها يا tintهاي يك رنگ مي گويند. براي نمونه محدوده اي از رنگ هاي آبي كه از آبي روشن به آبي تاريك با هم فرق مي كنند. اين نوع هارموني، بسيار زيركانه است و بيشتردرطراحي استفاده مي شود.
  4. complementary : به معني متضاد است. يعني استفاده از رنگ هايي كه در گرداننده ي رنگ ها، در مقابل و در تضاد با هم قرار دارند. مثلا رنگ هاي قرمز و سبز يا رنگ هاي آبي و نارنجي. دقت كنيم كه رنگ هاي complementary، تضاد بسيار زيادي دارند (high-contrast) و شدت زيادي دارند (high-intensity)؛ پس به كارگيري آن ها به صورت متعادل و هماهنگ، كار آساني نيست.

ادامه مطالب

هارموني رنگ در طراحي لوگو در جذابيت آن بسيار مهم مي باشد.

  1. tetradic/double-complementary : اين طرح رنگي، شامل دو جفت رنگ متضاد است. اين طرح رنگي، بسيار چشم را به خود جلب مي كند، اما حتي نسبت به حالت complementary، استفاده از آن سخت تر است؛ چرا كه هر چه تعداد رنگ ها بيشتر باشند، يافتن تعادل بين آن ها نيز سخت تر خواهد بود.
  2. analogous : منظور رنگ هايي است كه در گرداننده ي رنگ ها در كنار هم قرار دارند. اين نوع هارموني نيز زيركانه است و استفاده از آن در طراحي آسان است.
  3. monochromatic : مونوكروماتيك به حالات مختلف shadeها، toneها يا tintهاي يك رنگ مي گويند. براي نمونه محدوده اي از رنگ هاي آبي كه از آبي روشن به آبي تاريك با هم فرق مي كنند. اين نوع هارموني، بسيار زيركانه است و بيشتردرطراحي استفاده مي شود.
  4. complementary : به معني متضاد است. يعني استفاده از رنگ هايي كه در گرداننده ي رنگ ها، در مقابل و در تضاد با هم قرار دارند. مثلا رنگ هاي قرمز و سبز يا رنگ هاي آبي و نارنجي. دقت كنيم كه رنگ هاي complementary، تضاد بسيار زيادي دارند (high-contrast) و شدت زيادي دارند (high-intensity)؛ پس به كارگيري آن ها به صورت متعادل و هماهنگ، كار آساني نيست.
  5. split-complimentary : اين نوع از هارموني به اين شكل است كه از گرداننده ي رنگ ها، يك رنگ دلخواه را انتخاب مي كنيم. سپس دو رنگ ديگر نيز كه در تضاد با آن رنگ قرار دارند، يعني در گرداننده ي رنگ ها در طرف مقابل قرار دارند را انتخاب مي كنيم. اين نوع طرح رنگ نيز بسيار contrast زيادي دارد، اما نسبت به حالت complementary، كمتر است.
  6. triadic : اين طرح رنگ، به اين شكل است كه 3 رنگ متفاوت از گرداننده ي رنگ ها كه فاصله ي مساوي با هم دارند را انتخاب مي كنيم.

دقت كنيم كه اگر از حالت 6 استفاده مي كنيم، حتما يكي از 4 رنگي كه انتخاب مي كنيم، يكي از رنگ هاي برتر باشد و همچنين بايد saturation, value, … رنگ ها را به دقت تنظيم كنيم تا لايه (سطح) هاي مختلفي در طراحي ما ايجاد شود. مثل متن و پس زمينه كه در لايه هاي مختلفي قرار دارند.

براي مطالعه ادامه مقاله هارموني رنگ در طراحي لوگو كليك كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.